miércoles, 9 de mayo de 2012


NEUTRALIDAD Y BELIGERANCIA


Hezkuntzan eta irakaskuntzan neutralak izan gaitezke?

Bai. Hezkuntza eta irakaskuntzan neutralak izan gaitezke. Are gehiago, guztiz komenigarria ikusten dut irakasleak puntu baterarte neutraltasunez jokatzea. Egoera baten aurrean irakasleak ezin du alde bateko  zein besteko jarrera agertu, modu honetara, irakaslearen iritzi ezberdinak dituzten ikasleek pentsamendu okerra dutela pentsatuko baitute. Hau da, irakaslea posizionatzeak ikasleentzako iritzi eta pentsamendu askatasuna murriztu dezakeela uste dut.

Hala eta guztiz ere, posible al da neutraltasun hau ezinezkoa da prozesu guztian zehar mantentzea? Nik ezezkoan nago, izan ere, irakaslearen lana alde batetik edukiak eta kontzeptuak helaraztea da baita ikasleak herritar eta pertsona bezala heztea ere. Eta, hau egin al daiteke neutraltasun osoz? Argi dago ikasgai batzuetan, matematikan esaterako, irakasleak jarrera neutroa agertuko duela, bai Asian eta bai Europan matematika berdina baita. Baina badaude beste hainbat eta hainbat gai non ikasleak jarrera baten edo bestearen alde bultzatu behar diren. Gai horien artean, ekologia, giza eskubideak… sar daitezke. Hauen aurrean, gizartean onartuta dagoen biderantz bideratu behar dira (ingurugiroa zaintzera, bazterkeriak baztertzera…) ikasleak. Horretarako, irakasleak inpartzialtasuna gainditu behar duela uste dut.


Zein da neutralitate eta objetibitatearen arteko desberdintasuna?

                Galdera hau ez da erantzun sinple edo errazekoa, ezta buruari  pare bat bira erantzuteko modukoa ere. Oso zaila egiten zait bi kontzeptu hauen arteko bereizketa egitea baina tira, hona hemen nire ikuspuntua:

                Neultralitatea gai baten inguruan iritzirik ez ematearekin erlazionatzen dut gehienbat. Hau da, inongo jarreren defentsarik ez egitea.

                Objetibitatea ere posizionamentuari uko egitearekin erlazionatuta dago. Kasu honetan gauzak diren bezala azalduko ditu, hau da, gai baten inguruan frogatua eta onartua  dagoenaz informatuko ditu ikasleak. Beraz,  bide hori hartuko du baina bere iritzia eman gabe. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario